logo
FavoritterFavoritter

Fortrydelsesret, ombytninger og reklamationer

Fortrydelsesret

Du har altid 30 dages åbent køb efter modtagelse af din ordre. Alle varer skal være i original stand, i original emballage og eventuelle mærkater skal være intakte. For mere information om returnering af en vare, klik her.

Kan jeg fortryde min bestilling efter jeg har lagt en ordre?

Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du kontakte vores Kundeservice på 89 88 66 29 så hurtigt som muligt efter du har lagt din ordre. Hvis du har lagt din ordre efter kl. 16:00 på en hverdag eller i weekenden, hvor vores kundeservice ikke er bemandet, bedes du sende en e-mail til support@color4care.dk med din anmodning om at annullere dit køb. Vi har ikke altid mulighed for at annullere dit køb, og du bliver i stedet bedt om at foretage en returnering. Bemærk venligst, at det ikke er muligt at ændre eller annullere en allerede pakket ordre, og produkter der produceres specifikt til dig, f.eks. navneskilte, kan ikke fortrydes eller ændres, når produktionen er påbegyndt.

Ombytning

Hvis du ønsker at bytte et produkt, skal du returnere det og selv lægge en ny ordre på det produkt du vil bytte til. Du har 30 dage til at foretage byttet efter modtagelsen af din ordre. For mere information om returnering af en vare, klik her.

Når du selv placerer din nye bestilling på hjemmesiden, kan du vælge hvilket som helst produkt at bytte til og er derfor ikke begrænset til at vælge en anden farve eller størrelse på den vare, du tidligere har bestilt.

Mangler du en returseddel?

Ønsker at returnere hele eller dele af din ordrer, men mangler en returseddel i pakken? Hvis din pakke er leveret med Postnord beder vi dig kontakte support (support@color4care.dk) eller via chatten på color4care.dk. Herefter vil du modtage en QR-kodesom du kan viose ved dit nærmeste udleveringssted som vil printe din returlabel. Læg venligst din følgeseddel i pakken og noter returårsagskoden ved de produlkter som du returnerer.

Reklamationer

Hvis du har modtaget en defekt vare eller hvis en vare er blevet beskadiget kort efter modtagelsen, kan du kontakte os for at registrere en reklamation. Send en e-mail til vores kundeservice på support@color4care.dk for at registrere din reklamation, sammen med et billede af varen, hvor defekten tydeligt fremgår. Angiv også hvad der er sket, dit navn og dit kundenummer/ordrenummer.

Ved håndtering af reklamationer efter salg til forbrugere følger Color4care Forbrugerkøbeloven. Reklamationer ved øvrigt salg reguleres af Købeloven. Et produkt kan reklameres ved fabrikationsfejl, og hvis varen er beskadiget ved modtagelsen, skal du reklamere den direkte. På den måde får du hurtigst mulig håndtering af din reklamation, og eventuelle misforståelser kan undgås. Hvis din pakke er beskadiget ved modtagelsen, skal dette reklameres direkte hos fragtfirmaet.

Som forbruger har du tre års reklamationsret i henhold til Forbrugerkøbeloven, og som erhvervsdrivende/grossist gælder en reklamationsperiode på to år i henhold til Købeloven. Ved eventuel tvist følger vi Ankenævn for Forbrugerklagernes anbefalinger.

Garantier

Vi tilbyder 6 måneders garanti på produkter med funktionalitet (ure, stetoskoper osv.). Bemærk, at garantien/reklamationsretten ikke gælder for selvforvoldte skader eller slitage.

Hvad sker der efter jeg har registreret en reklamation?

Når vi har modtaget og behandlet din reklamation, vil vi informere dig om, hvordan vi fortsætter behandlingen af reklamationen. I nogle tilfælde kan vi have behov for, at du returnerer varen, og vi beder dig om at pakke produktet godt ind, helst i original emballage. Reklamationsmaterialet skal også medsendes i pakken.

Skal jeg betale returgebyr ved reklamationer?

Ved reklamationer, garantisager eller hvis vi har leveret en forkert vare, dækker vi omkostningerne ved returforsendelsen. Udskiftningssendelser er uden beregning.

Hvad gør jeg, hvis der mangler en vare i min bestilling eller hvis jeg har fået en forkert vare?

Hvis der mangler noget i din bestilling, eller hvis du har modtaget en forkert vare, bedes du kontakte Kundeservice på support@color4care.dk.